Vi er tyvstartet

Vi startede allerede i går. Altså dagen før den store dag. Uffes 60-årsfødselsdag. Og det var godt. I stedet for at lægge ud med 136 km på cykelturens første dag, nøjedes vi med at køre fra BERLIN til Templin. En strækning på 86 km, hvilket var rigeligt den første dag. Benene var vældig stive og umedgørlige, da vi endelig nåede frem efter at have kørt i sand, hvor hjulene skred, og Helle og jeg skreg, mens den næsten-60 årlige kørte ufortrødent videre

Strækningen var overraskende smuk med søerne, kanaler og store skovstrækninger. Men det vi ikke havde tænkt på var, at smukke naturstrækninger også er fravær af cafeer, oaser og restauranter. Så efter flere timers kørsel i høj sol – hvilket selvfølgelig på mange måder var dejligt- men uden vand eller andet at drikke, endte vi på denne tankstation, som Uffe mente var et udmærket sted at indtage kolde drikke. Hvad Helle og jeg mente kan I se på billedet.IMG_0661

Dehydrerede og med trætte ben cyklede vi 20 km senere ind i Frau Merkels barndomsby Templin. Heldigvis fandt Uffe et bedre serveringssted til vores aftensmad, hvilket I også tydeligt kan se på vores tilfredse ansigtsudtryk

IMG_1309

 

Forfatter sommerpaa2hjul2017

Jeg bor i Odense og en gang imellem i BERLIN. Jeg cykler i min sommerferie, til Brugsen og kører 60.000 km om året i bil. Jeg er glad for Tyskland, men stadig ikke god til sproget. Efter en lang vinter har jeg kridhvide ben, fedtpuder og lyst til ferie.

5 thoughts on “Vi er tyvstartet”

Skriv et svar

